Valeriu Andreiescu – Istoria Penticostalismului Românesc, Volumul 1 (Prefață)

valeriu-andreiescu-istoria-penticostalismului-romanesc-vol-i

   Am început să predau istoria penticostalismului românesc la Seminarul Teologic Evanghelic „Elim” din Timișoara în anul academic 1997-1998. În anul următor, 1998-1999, am preluat acest curs la Institutul Teologic Penticostal din București, unde înaintea mea îl predase Trandafir Sandru. Astfel, începând din 1997 și chiar după pensionarea mea în 2005, am studiat subiectul respectiv. Au contat atât formația mea în domeniul istoriei seculare și bisericești, cât și experiența penticostală proprie, începută în 1981. Sunt coautor, alături de Vinson Synan, al versiunii românești a cărții Tradiția mișcării penticostale (2004) și am publicat articole de istorie penticostală în publicații românești și străine.

Nevoia de un compediu de istorie a penticostalismului din România, mai detaliat decât ceea ce publicasem anterior, m-a determinat să scriu cartea de față. În consecință, m-am străduit să redactez în formă dezvoltată istoria pe care Trandafir Sandru  a fost împiedicat de împrejurări s-o sistematizeze și s-o completeze pe larg, însă căreia i-a dat interpretarea generală, revizuită în această carte atât din perspectiva cercetărilor mele proprii, cât și în urma documentelor publicate de Vasilică Croitor.

Soția mea, Elena Andreiescu, absolventă a Institutului Teologic Penticostal din București, cu licența în teologie penticotală obținută la Universitatea București în anul 2000, a colaborat cu mine în faza finală a acestei lucrări. Am deplină încredere că va pregăti cu competență o reeditare a cărții de față, în caz de necesitate.

Cititorii vor decide dacă este necesară o ediție revizuită. Ei ar putea considera că nu ne-am ocupat de unele biserici sau de unii lucrători reprezentativi; dacă ne vor trimite mărturii corespunzătoare, le vom cuprinde într-o ediție revizuită. Cultul Creștin Penticostal din România a ajuns la peste 2830 de biserici și peste 3537 de lucrători ordinați, astfel încât, deși am tratat în mod amănunțit un număr foarte mare de aspecte, această istorie a penticostalismului românesc rămâne o carte deschisă.

   Valeriu Andreiescu

Carte disponibilă pe gramma.ro

Lasă un răspuns

